Birdies Meh Dengaq Sini, Cek Nak Habaq Mai :-D..Eh.SHOUTBOX Kat Bawah k ♥

pOndOk KeciL adalah tempat SKY menulis apa jua yg terlintas di kepala atau berkongsi info dengan birdies. Ini adalah penulisan SKY sendiri dan "diubah" mengikut pemahaman SKY sendiri. Jika ada info yang SKY ambil tanpa mengubah apa - apa dan mendapat izin dari pemilik, kredit akan diberikan kepadanya. Ruangan komen di pOndOk KeciL adalah "dofollow" jadi rajinkan diri untuk memberi komen cili @ strawberi kepada penulis! =.=". Terima kasih jengah ke pOndOk KeciL. -Send me One Million FREE Guaranteed Visitors -

Monday, December 27, 2010

Home » » Info Bolasepak Malaysia: Rahsia Laser dan apa kaitan dengan final piala AFF!

Info Bolasepak Malaysia: Rahsia Laser dan apa kaitan dengan final piala AFF!

Salam dan "gud morning" dari pOndOk kecil..
INI DIA HERO SEMALAM, JERSI NO 10! = 2 GOL!
          Ha? entri pasal bola lagi? hehe...dah demam bola sekarang kan, jadi Mr.Sky tak dapat nak buat apa - apa sebab tangan ni laju je menaip pasal bolasepak nie! aha =_=.  So, nak cerita apa lagi pasal bola ni? menang 3-0 dengan Indonesia? satu MALAYSIA dah tahu kan? hehe..Tahniah buat semua barisan harimau MALAYSIA, serious! kalau main secara "attacking" memang best menghiburkan, dan semalam salah satu aksi terbaik barisan negara dipamerkan. "Salute" kepada pemain dan ALHAMDULILLAH..dah lama tak  dapat suasana macam ni ( Habis suara asyik menjerit je semalam!) hehe..

          Ha..semalam mesti korang semua dah tahu pasal "incident" laser tu kan? aha..itu lah yang terjadi jika aura satu match bolasepak dah sampai ke tahap maksimum! Tapi adakah semua tahu atas sebab apa? dan kenapa  insiden ni terjadi? Hal ni mesti akan disiasat oleh FAM, tapi ini adalah hasil dari skodeng - skodeng pihak yang tertentu yang rajin melakukan kajian awal! =_=. mari kita terjah sama - sama! hehe..
BUKTI YANG JELAS? UISH.BUDAK SEKOLAH PERCAYA LAH.
        Gambar diatas adalah gambar yang dihebohkan oleh peminat fanatik Indonesia di internet malam tadi, sebaik selesai perlawanan. Fan bolasepak malaysia segera menyiasat dan jelas ini satu penipuan! =_= . Tak habis - habis dengan provokasi, gambar piala dunia pun dikatakan gambar di bukit jalil?? apa stadium bukit jalil ada pagar macam tu ke? Penyokong Malaysia  tak patriotik sangat ke? sampai semua tak pakai baju kuning atau kibar bendera negara?? Uissh...check it out, ni gambar terkini dari kawan Mr SkY yang ada di SSBJ malam tadi!
MACAM BERIBU JE YANG PAKAI BAJU KUNING? SIAP ADA BANNER LAGI!
         Hurm..ini sebagai jawapan kepada tuduhan peminat Indonesia yang secara mem"khinzir" buta menuduh peminat Malaysia penipu dan macam - macam lagi! Jika benar sekalipun, ada peminat Malaysia yang menghalakan laser ke arah keeper anda, selepas match disambung, sudah tiada lagi laser @ loser dan 3 gol terhasil SELEPAS itu adalah dengan titik peluh pemain dan sokongan peminat,bukannya SEBELUM match dihentikan!

      Ingat ye, gol itu adalah terhasil dari gerakan padang bukannya free kick atau corner! Korang tak pelik ke, kenapa si markus asyik membantah ketika Malaysia menyerang?? (lebih tepatnya ketika sepakan percuma atau sudut!), mungkin ada laser yang dihalakan dari fan Indonesia sendiri yang sengaja mahu membantutkan rentak menyerang Malaysia?atau mungkin hanya helah untuk menyembunyikan perasaan gementarnya dengan sorakan bagaikan guruh penyokong kita? =_=

    Tahukah anda lagi, ketika perlawanan dihentikan, pasukan Indonesia bermain di sebelah kawasan penonton Indonesia! ( dan laser itu datangya dari sana!). Meh tengok komen K.rajagopal dan jurulatih Indonesia sendiri tentang hal ini. Klik link ni SINI dan SINUN ye..Ada juga penyokong Indonesia terus menuduh dan melakukan provokasi (segelintir yang fanatik dan terbawa - bawa dengan sentimen politik!) dengan mengatakan bahawa MALAYSIA lah yang memulakan "upacara laser" ni, sedangkan pada perlawanan pertama lagi, sudah ada laser yang dituju kearah keeper malaysia di SGBK, Jakarta! Tak percaya? tengok sendiri...=_=
      Diharap agar ini semua dapat menjawab segala tuduhan sinis penyokong Indonesia, dan buanglah sentimen lain politik didalam bolasepak. Kalah menang adat perlawanan, malah MALAYSIA tewas 5-1 pun, kami terima dengan redha dan tidak menuding jari kepada anda! Tak perlulah bergaduh sesama sendiri umat islam, bangsa lain hanya ketawa melihat kita. Jangan menjadi "bahan ujikaji" orang lain yang menggunakan isu ini untuk melagakan dua bangsa yang serumpun! Sudah tentu jika ada peminat MALAYSIA yang menghalakan laser itu akan dicekup jika diketahui siapa orangnya. Jangan lah memprovokasi kami sehingga ke tahap ini!.
GAMBAR DIAMBIL DARI SALAH SATU PAGE DI FB! HAISH..BIKIN PANAS SAJA..(ADA YANG LEBIH TERUK DARI INI TAPI TIDAK SAMPAI HATI MENYIARKANNYA!)
            Kami tidak menghina anda, janganlah dihina sebegitu rupa. Ingat, sabar ada limitnya. ( Malah Sky dan beberapa admin lain di page bolasepak, ada yang diugut oleh fan INDO). Lupakan salah faham yang lama, isu budaya dan TKI asingkan dari bolasepak, tingkatkan semangat kesukanan kita (pesanan ini untuk segelintir fan Indonesia saja ye, bukan semuanya). Lagi 4 hari kita akan bertambah tua, dan harap - harap kita semua pun akan bertambah matang! :-) . Ha..da abis membaca kan? Jadi, apa pendapat korang dalam hal ini? Apa  agaknya tindakan korang ye? hehe.. 

Salam sayang dari Mr.SkY..Si tuan pOndOk.=_=

16 Kawan suka cOnteng!:

MHI said... [Reply to comment]

jalan2... entri yang baik

Unknown said... [Reply to comment]

Sore losers macam tu la perangai depa.

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

em..Sikap takbur mereka membawa padah difinal..tetapi masih ada 90 mnit lagi..harap2 MALAYSIA dapat cOolkan mental diorang..huhu

odahonebizz said... [Reply to comment]

info yg bagus utk jwp helah org yg dah kalah & bakal kalah lagi...jom share sama cerita ni...

AFF SUZUKI CUP 2010 | MALAYSIA TAK BOLEH MENANG KALAU BUKAN KERANA 10 SEBAB NI!
http://odahone.blogspot.com/2010/12/aff-suzuki-cup-2010-malaysia-tak-boleh.html

AFF SUZUKI CUP 2010 | PERSEDIAAN UNTUK HADAPI INDONESIA DI GELORA BUNG KARNO
http://odahone.blogspot.com/2010/12/aff-suzuki-cup-2010-persediaan-untuk.html

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

Wah..dua entri sekaligus! hehe..Ok2..nnti saya baca dan share :)

Anonymous said... [Reply to comment]

tu la.. saje je nak lagakan dan cari alasan nih... isk2... Harimau Muda tetap bertaring

Haa Fakihah said... [Reply to comment]

indon kuat betul provok. takutnye. kwn sy yg stdy medic kt indon dia kate media indon kuat provok kutuk2 mesia. rakyat terpengaruh dgn media diorang. smpai kwn sy tu pon slalu dpt markah rendah sb org mesia. sbr jela.

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

Tenangsudey = huhu..alasan kalau rasional boleh diterima..tapi kebanyakan hanya provokasi..apekah?

HaaFakihah = huhu..tell ur friend suh ati2 ya? n always update with kedutaan malaysia..bukan pe.brdsrkan internet, keaadan sana dah tegang..n media2 sana trlalu bebas..itu yg masalahnya..

Anonymous said... [Reply to comment]

indon kalut ja lebeh...btw,bangga menjadi rakyat malaysia...hehe

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

ya..HARIMAU MALAYSIA! ;D

Sarah Abadan said... [Reply to comment]

haha entri yg best...apa la suka tuduh bukan2...lepak2 sudeyhh...

Unknown said... [Reply to comment]

hehehe...meh tengok sama ada indon tu pakai laser otomen tak? gyahahaha..

Laser Otomen Ditemui di Indon ....miahhahaha...

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

Sarah = hehe,,itu la pasal =_=..bagi diorang..semua yang berkaitan dengan malaysia nie najis~ zzz

Pendekar = ahaha..yekew?

Ecah Shafiee said... [Reply to comment]

bacalah betapa x puas hatinya indonesialan..suke2 ckp malaysialan..

http://blogcaripasal.blogspot.com/2010/12/ramalan-malaysia-bakal-juara-piala-aff.html

lynna heejuzz said... [Reply to comment]

kerana bola... :)

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@ lyn hehe..kerana peminat :D