Birdies Meh Dengaq Sini, Cek Nak Habaq Mai :-D..Eh.SHOUTBOX Kat Bawah k ♥

pOndOk KeciL adalah tempat SKY menulis apa jua yg terlintas di kepala atau berkongsi info dengan birdies. Ini adalah penulisan SKY sendiri dan "diubah" mengikut pemahaman SKY sendiri. Jika ada info yang SKY ambil tanpa mengubah apa - apa dan mendapat izin dari pemilik, kredit akan diberikan kepadanya. Ruangan komen di pOndOk KeciL adalah "dofollow" jadi rajinkan diri untuk memberi komen cili @ strawberi kepada penulis! =.=". Terima kasih jengah ke pOndOk KeciL. -Send me One Million FREE Guaranteed Visitors -

Tuesday, February 1, 2011

Home » » Rahsia Kenali Ciri - Ciri Pengikut Mahkluk Bergelar Dajjal!

Rahsia Kenali Ciri - Ciri Pengikut Mahkluk Bergelar Dajjal!

Salam..
        Wah...Habis je mengadap assingment, terus laju je tangan ni ketagih nak update, sebab dah 3 hari dah tertangguh! Kenapa eh? Meh sini SkY nak "habaq mai", jumaat lepas, SkY dipaksa (ke memang nak ikut! haha) sambut besday kawan SkY hehe, sabtu pulak, membalas lawatan banglo ke banglo (dekat 300 biji semuanya!) semalam? ha..pergi gathering sahabat blogger di times square pulak!..=_=..memang best, tapi agak penat lah, huhu. Balik tu, tak boleh rehat, kena siapkan assingment dulu, lepas tu ini dia, entri terbaru untuk pembaca pondok kecil..Maaf semua! SkY lambat sikit..huhu..Entri kali ni, SkY tulis sebagai info dalam santai untuk semua, tidak perlu berpusing - pusing mencari maksud, SkY terus sampaikan maksudnya didalam tajuk entri ni =_=.

     SkY ingin berkongsi dengan semua pembaca, apa dia ciri - ciri yang sebenarnya DAJJAL cari untuk terpilih menjadi pengikut elitnya! Mahukah kita terpilih? Nau'uzubillah..Moga ALLAH tetapkan iman dan jati diri kita di dunia akhir zaman ni. Jadi bagaimana untuk mengelak? sudah tentu dengan mengetahui apa yang sebenarnya dicari oleh dajjal dalam diri pengikutnya! Jadi, SkY tegaskan, SkY menulis bukan bermaksud menakutkan atau cuba menimbulkan perasaan "fear", iaitu takut yang tidak semena -mena seakan mencegah kita dari terus berusaha untuk maju! Bukan! cuma ambil ia sebagai info, fikirkan dan kaji kembali. Untuk apa? Untuk menguatkan jati diri dan iman kita sendiri tanpa perlu takut akan sesuatu kecuali ALLAH! kerana tanpa izinNYA, segala peristiwa tidak akan berlaku! Sebagai contoh entri RAHSIA SEJARAH MELAYU ini..

    Apakah itu dajjal? SkY yakin ramai yang sudah tahu, dan soalan ini sudah tentu ramai yang akan menjawab dengan bermacam versi samaada dengan cara konservatif, moden atau sebagainya, tapi ingat! segalanya perlu kembali kepada dua sumber utama iaitu AL-Quran dan Hadis. Tidak kira Dajjal Laknatullah ini sebenarnya manusia, sistem atau sebuah negara (seperti selalu yang didebatkan), prinsipnya tetap satu, menjadikan manusia sesat dan lari dari tujuan asal manusia diciptakan. SkY pernah berdebat dengan seorang rakan yang SkY, dan hasilnya..kami menjumpai satu konluksi yang sama. Konluksi apa? SkY akan selitkan dengan korang di entri ini =_=.


"Bijaksana/Berpengaruh Tapi Digunakan"
Dajjal mempunyai  ramai pengikut "ELIT" yang membantunya!Hamba suruhan Dajjal adalah ORANG - ORANG YANG BERKEDUDUKAN TINGGI DAN BIJAKSANA malah mempunyai pengaruh yang sangat dasyat (tidak kira samaada mereka sedar atau tidak yang mereka hanya dimanipulasikan!) Untuk apa?? Supaya mudah SI Dajjal ini menyebarkan propaganda, serta dakyah palsunya di serata ceruk dunia hingga merosakkan segala isinya, untuk menyambut kedatangan si DAJJAL KEJI ni! adakah orang - orang suruhan Dajjal Laknatullah ini seorang mat ganja yang sedang lalok? atau hanya orang - orang miskin yang merempat? (Maaf, ini tidak menghina tapi ini adalah fakta!) tidak sama sekali. Tiada siapa yang akan tertarik jika barisan hadapan dajjal ibarat "striker' ini hanyalah seorang mat gian~ betul atau tidak?? tapi jika yang datang adalah seorang Idola??? Fikirkan..Ya..mereka ini genius! cukup pandai, dengan bermacam gelaran, tapi adakah ia cukup? tidak cukup jika hanya akal sahaja digunakan, tapi JIWA penuh telur ayam..toink! toink! bergolek kosong dijentik sang DAJJAL! Berapa ramai kita lihak si genius berubah menjadi "badut"? Jiwa dan rohani yang mantap (adalah senjata penting untuk membaca muslihat dan mematahkan propaganda DAJJAL! Sama - sama kita meningkatkan iman kita kerana iman manusia sentiasa turun naik..insyaALLAH..

'Trendy'
Dengan Imej yang segak, bergaya profesional atau orang bertaraf tinggi, dengan mudah DAJJAL mencipta satu "trendsitter" yang menjadi ikutan golongan muda mudi diakhir zaman, Kriteria penting ini amat  berguna supaya mudah mereka menjual imej mereka dan membuatkan orang awam mengikuti mereka tanpa sedar! Selagi trend "masyarakat menyanjung kecantikan" ini diamalkan, selagi itu DAJJAL akan setia dengan cara ini. Dan tidak mustahil jika, masyarakat akhir zaman nanti menyukai yang  hodoh atau pelik, Dajjal dengan senang hati juga akan mengubah terendsitternya! Faham kan? Ingat juga, trendy ini bukan bermaksud dari segi imej atau fesyen semata - mata, malah dari segi ideologi seperti komunisme,fasisme, liberalisme dan lain - lain. kenapa? jika dulu, Paganisme atau animinisme (menyembah alam semulajadi) menjadi "trendsitter" atau mendominasi masyarakat dunia, maka ahli - ahli sihir atau mistik lah yang dianggap bijak pandai dan mereka lah yang menjadi golongan elit (Contohnya dizaman nabi musa), kini, di dunia serba moden tapi hancur ni, pelbagai "isme" dicipta oleh DAJJAL untuk dipakai oleh masyarakat..Semua boleh asalkan bukan memilih Islam, kerana Islam tidak termasuk dalam carta "top 100" billaboard Dajjal Laknatullah!. Jadi kita perlu berhati - hati dengan sikap"trendy" si dajjal ini!.


"Liberal"
Apakah maksud Liberal? Erti kata mudahnya adalah "tidak terlampau mengikut prinsip anda dan sederhanakan prinsip anda!" Ini adalah falsafah utama SANG DAJJAL secara umummnya. Nah! contoh mudah adalah, jika seorang yang Islam, akan terkeluar ayat - ayat begini, "jangan lah semua benda atau isu hendak di "islamkan". "Relax beb! zaman sekarang mana sesuai nak pakai semua hukum islam ni, tak perlu kita paksa". Pernah dengar tentang ini? banyak bukan? Jadi, apa fungsi ISLAM sebagai AD- DIN seluruhnya..sebagai agama saja kah di IC? atau panduan hidup seluruhnya? dalam ISLAM ada jinayah, sosial, ekonomi dan lengkap seluruhnya, kat mana nak buang? nak pakai hanya ibadah dan akidah sahaja?? Jadi ayat -ayat al-quran yang dibaca tuh salah lah? Islam mengikut zaman tidak boleh diamalkan...malah zaman itu sendiri kena menurut ISLAM!..Jika berkaitan paksa memaksa, maka jika dulu, ibu bapa kita tidak memaksa kita untuk solat, adakah ramai hari ni yang solat?? ingat, kadang - kadang dari paksaaan, lama kelamaan timbullah rasa ikhlas itu! Dulunya, orang Islam yang tidak memenuhi kriteria dajjal ini dicop "fundementalist" sekarang? ya..kita dah tak larat dengar perkataan ni "terrorist!" Siapa menyerang siapa? siapa pula dituduh terrorist...INILAH JAWAPAN BAGAIMANA SEORANG ISLAM MENJADI HAMBA PENCACAI DAJAL LAKNATULLAH. Fikir - fikirkan...


      Didalam kerancakan dunia serba moden ini, dan kerakusan kita mengejar dunia dan cia- cita, jangan lah kita lupa, ada makhluk ALLAH lain yang sedang mengintai dan mencari peluang mempergunakan kita. Bersiap sedialah menghadapinya dengan ilmu dunia dan agama kerana sememangnya ia akan muncul. Jika kita merasa keliru dengan situasi yang berlaku pada hari ini, sehingga tertanya-tanya "Siapa yang benar ni???!!". Maka ambillah AlQuran dan bacalah...Bacalah dengan nama ALLAH yang menciptakan diri kita dari setitis air mani yang hina (tiba-tiba menjadi penentang yang nyata!pulak tu). Dan rujuklah hadis Rasulullah s.a.w...Inilah Kombinasi paling berkuasa. Jangan ambil AlQuran dan buang hadis Nabi, atau ambil hadis nabi buang AlQuran. Kita kena gabungkan kedua-duanya. Jangan asyik bertanya perkara yang remeh-temeh seperti "AlQuran tak sebut pun?" atau "ayat mana yang sebut macam tu?"dan ada lagi! "ada ke nabi cakap sebiji (sejibik) macam tu". Fikirkanlah, jika ayat-ayat AlQuran yang sifatnya mudah dan berulang-ulang  ayatnya pun, Rasulullulah dianggap gila oleh orang Arab Jahiliah, inikan pula jika hendak menceritakan tentang globalisasi, konspirasi, dajjal secara terang - terang!....Setanding dengan ilmu masyarakat diwaktu itu, maka lebih mudah mereka menerima Islam. Jadi ilmu lain yang lebih tinggi nilainya, lebih sukar difahami dengan ayat AL-Quran yang kita ketahui begitu berkias dan indah seni katanya! Kajian masa kini sudah banyak yang membuktikan bukan?? 

        Mari sama - sama kita meningkatkan amal, dan mencari ilmu, seimbangkan dunia dan akhirat..kerana sememangnya manusia mudah lupa..begitu juga dengan yang menulis ni! bersama kita ingatkan satu sama lain..dan kita tidak rugi sedikitpun..dalam mencari kejayaan dunia, jangan dilupakan kejayaan yang lebih besar di akhirat sana....Jadi sudah tahu ciri pengikut dajjal? atau ada yang SkY tertinggal? Beritahulah ye..=_=..Salam Sayang Dari Tuan Pondok...
    
Great minds discus idea 
Middle minds discuss events 
AND SMALL MINDS DISCUSS PEOPLE.


Kenali Mr. TN SkY :
Mr.TN_SkY juga adalah penulis untuk blog 100 Penulis. Birdies boleh mengikuti SkY di Twitter atau di Facebook. Jika birdies mempunyai soalan, boleh like fanpage pondok kecil, Pondok Kecil Crew.

100 Kawan suka cOnteng!:

Chuck said... [Reply to comment]

iluminati nie memang pencacai yang bijak. kita kena berhati-hati. aku pun pengkaji konspirasi jugak bro. sama-sama lah kita buat pendedahan pencacai-pencacai nie semua.

iem said... [Reply to comment]

nice entry..

sama2 kita berhati dan berdia agar xtergolong dr golongan pengikut dajjal....

sArAh said... [Reply to comment]

semoga kita dijauhkan dr godaan dajjal, iblis serta konco2nye.. amin.. bagus info ni.. boleh wat kita fikir.. sky rajin membaca ek.. slalu wat research.. bagus2.. hehe.. ;)

Sarah Abadan said... [Reply to comment]

hmm..pokoknya, kena lihat iman masing2 kan...hmm takot plak tetibe...semoga kita tergolong dalam golongan hambaNya yang beriman...
thanx Sky for this entry...very good info :D
pasal kwn2 Sky kat Mesir tu, kite doakan mereka selamat semuanya...insyaAllah

mie said... [Reply to comment]

nice entry!!
banyak yang diketahui..
eheee

Diane said... [Reply to comment]

As salam..
nice entty.. statement "jangan lah semua benda atau isu hendak di islamkan" tu memang stuju sgt. mmg dah ramai sgt manusia yg kerap gunakan ayat tu. manusia yg xberpegang pada agama ALLAH mcm ni lah jadinya..

Anati Soki said... [Reply to comment]

nice one bro!! antai soki like hti entry

eVy-D-YaNa said... [Reply to comment]

nice entry!

pandai sky tulis...

bole dijadikan ingatan utk kta2 yg sentiasa lalai dan dalam kerugian ni..huuu~


thanks for sharing~ :)

Solihin Zubir said... [Reply to comment]

erk! mudah2an kita semua dilindungi drp fitnah dajjal..
gerun ngat aih..

mizzapple said... [Reply to comment]

semoga kita dijauhkan dari godaan dajjal dan konco2nya.

tq 4 info sky. :)

wanacesh said... [Reply to comment]

woh,,illuminati 2 puak2 dajal lh ek,,mcm si justin beber n lady gagap 2 ke,,match je dgn ciri2 tu,,dajal mata satu tu plk ape mksudnye cik sky,,bkn monster ke dajal tu

Mesir merusuh,,ada aku kisah?,,

Unknown said... [Reply to comment]

bnyl illuminati yg berjaya ... diorang pilih org yg berjaya untuk join illuminati

tomatokering said... [Reply to comment]

tengs for the info sky :)

Anonymous said... [Reply to comment]

Wallahuaalam...

Anonymous said... [Reply to comment]

entri yg amat berguna...

terima kasih :)

Unknown said... [Reply to comment]

nauzubillahminzalik..
semoga kita dilindungi drpd benda2 cm ni..
Amin...
ha,
nru fiq ingat...
ada satu doa utk mengelakkan kita drpd fitnah dajjal..
tp fiq dh lupa lah...
hurm........

Unknown said... [Reply to comment]

cuba fikir, kenapa Dajjal ada ramai pengikut sedangkan ramai yang dah tau siapa Dajjal ni..mesti ada sesuatu yang menampakkan seolah-olah dialah pembawa kebenaran, sebaliknya imam yang benar (al-Mahdi) dianggap membawa kesesatan!

lavender harum wangi said... [Reply to comment]

err, dajjal ni luas jugak makna nye ek..

MulutPayau said... [Reply to comment]

Assalamualaikum..trima kasih SKY..sama2 lah kita saling mngingati dan semoga kita semua di bawah lindunganNYA..

cik fara said... [Reply to comment]

mintak dijauhkan . semoga iman kita semua detetapkan :)

Sham said... [Reply to comment]

steady bro...teruskan usaha murni ni...dedahkan kesemuanya...syabbas bete...

Anonymous said... [Reply to comment]

blog anda listed di sini: http://kisahberuang.com/2011/02/01/top-commenters-january-2011/ dan tolong beri 125x125 banner kalau ada :)

Bluetooth Headset Supplier said... [Reply to comment]

pnjg lebaq mr sKy bkata2 hr ini...
nice information...(~_~)
bery2 usepul 4 us...(^^,)

Encik MamaT said... [Reply to comment]

agenda yang tersembunyi.. sangat kompleks.. aku ni suka membaca dan berfikir.. tapi aku tak pernah menulsi mengenai mereka.. good info bro.. ;)

Hairun Azmi said... [Reply to comment]

Fenomena Ilimuniti dan Liberalisasi dah berlaku dalam masyarakt kita...

Tempah isteri melalui laman web

mdhafiz said... [Reply to comment]

janji Allah...kiamat pasti tiba.. :)

Anonymous said... [Reply to comment]

x msuk topik=>ramai pemint blog otai ni..haha

masuk topik=>kalau nak di ikutkan banyak agenda diorang yg kita sendiri tak nampak sbb terlalu banyak!

hiburan terlalu bnyak yg diorang hiaskan dalam umat islam, makanan pun trut diorang kaburkan dengan cara senyap tnpa kita sedari!

kadang2 rasa takut dgn apa yg berlaku..tp ttp kuat dlm hati bahawa hanya Allah yg perlu di takuti..semoga kita semua di jauhkn dari dajjal dan kuncu2nya amin...

http://hatibatu.com/blog/

F_H said... [Reply to comment]

ape y patut di pgg adalah ajaran
agama islam.. al-quran dan sunnah

epaa chenta said... [Reply to comment]

waa. thanks for da info (:

Syukri Mohtar said... [Reply to comment]

jangan lah semua benda atau isu hendak di "islamkan"....
agree ayat ni.ramai org gne sekarang..

Mummy-Zerry said... [Reply to comment]

Mintak dijauhkan dari jadi pengikut Dajjal Laknatullah...

Journey of Youth said... [Reply to comment]

bgs la info ko nie.
so same2 kita waspada ye...

Along Usop said... [Reply to comment]

thnx for sharing! =)

ramai yang ambil ringan perkara ni..

tapi syukurlah golongan pengkaji macam bro sky semakin lantang bersuara..
semoga dunia nampak kebenaran yang nyata.. amin =)

Epul said... [Reply to comment]

thnx bro sky! :)

peringatan yg amat bagus untuk kita semua. Semoga Tuhan Menyelamatkan kita semua drpd kerosakan duniawi.

Mohamadazhan.com said... [Reply to comment]

salam bro, entri bermanafaat dan berilmu :) sekarang depan mata kita sudah ramai muka2 pengikut Dajjal.na'uzubillah

Unknown said... [Reply to comment]

yas tak pandai nak ulas mende2 macam ni...tp tau gak dan penah gak baca ttg dajal...
btw diharapkan kita tak tergolong/ditarik masuk ke golongan puak2 tu...
semoga Allah mantapkan/tetapkan iman dihati kita..Insyaallah.

cik deyla said... [Reply to comment]

heee.... macam macam jenis dajjal dah ade skg. harap kita tergolong dlm org org yg beriman.. amin..

Unknown said... [Reply to comment]

ilmu yang bermanfaat....nice info....
minta dijauhkan dari menjadi pengikut Dajjal.....

ayulunera said... [Reply to comment]

wah..besnye gi gathering kat times..tak ajak pon...ehhee

bile bace memang takut...iman je la boleh lawan bende ni....sekarang ni macam2 talibarut2 illuminati mengembangkan pengruhnye...thanx for the info.....(^__^)

Unknown said... [Reply to comment]

dajjal semoga Allah melaknatnya,dan semoga kita semua dijauhkan dari fitnahnya,tapi ngomong2 ciri2nya banyak juga ya sahabat ^_^

Wahida Nasution Thakhrim said... [Reply to comment]

sangat setuju dengan kenyataan "jangan lah semua benda atau isu hendak di islamkan".. banyak lagi isu yang perlu dirisaukan dan diselesaikan..

yang penting kita perlu sentiasa berwaspada agar tak tergolong dalam pengikut Dajjal..

elynadira.ra.ra said... [Reply to comment]

such a COOL blog . kite suka !
hehe . err , do visit my blog :DD

KELI OH KELI said... [Reply to comment]

dah paham apa itu dajjal...terima kasih atas ilmu yg diberi..sangat jelas.

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@Chuck

Yekew? hee..xberitahu pun..neway SkY bukan pngkaji konspirasi..cuma ambi thu dan selarikan kembali dgn 2 sumber utama..jika dikaji lebih dlm TK nie..byk jugak yg memeningkan kepala..shingga melalaikan kan? =_=..betul pendapat ko..perlu berhati2..

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@ieMa ackLes

thanks ya iema..sama2 kita berdoa..

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@sArAh

ya..semoga dijauhkan dari godaan dajjal..harap2 iman kita kuat untuk kenal siapa pemimpin di waktu itu..=_=..(jika dipanjangkan umur..)

aa..thanks..dulu salu trtnya..buat je research sikit2..huhu..harap2 dpt mmbantu semua..insyALLAH..

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@sarah abadan
betul..iman hanya boleh dinilai oleh ALLAH..DIA berhak..kerana kita hanya hambanya..insyaALLAH..sme2 kita berusha ke arah itu..wajib =_=..

sme2..just share ape yg thu..kecik ja..rmi dah thu kan? =_=...
aa..aminn..huhu

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@mie

thanks..=_=..alhamdulillah...sme2 kita amek peringatan..huhu..

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@Diana

wslm...ye betull..trlalu ramai..kdg2 tnpa sdr..pelakuan kita juga seakan2 mengiakan statement diatas kan? huhu...besar sungguh dugaan di akhir zaman..

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@ANATI SOKI

Thanks...really? i'm appreciate it..=-=

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@eVy-D-YaNa

thanks..eh..biasa je cik diana..kamu lagi pandai tulis kan? =_=..aa..itulah harapan SkY..same2..

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@Solihin Zubir

ya..sme2 kite berdoa ye..fitnah dajjal sangat besar nanti diakhir zman....

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@mizzapple

ya..sme2 kite berdoa..same2..=_=

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@wanacesh
aa..illuminati? Wallahualam..brsrkan bukti memang ya..tpi byk lagi organisasi selain mereka..dan mereka adalah antara yg berkuasa..

berkenaan justin bieber dn lady gaga tuh..wallahualam jugak..sbb jika tidak..akan jtuh fitnah..tpi nothing is imposibble zmn skrg kn? brdsrkan style dn gaya mereka..maybe? apa yg pnting..jgn trlalu trpngaruh..hiburan ada batasnya..=_=

dajjal mata satu? ada byk tafsiran dari ulamak..tpi yg paling masyhur..adalah dajjal adalah manusia yg diberi keizinan Oleh ALLAH..untuk hidup lebih lama..dan brpeluang belajar berbagai ilmu..(mungkin ilmu mnghidupkn manusia yg mati itu adlh teknologi di zmannya?) wallahualam..hanya ALLAH dan rasul lebih mengetahui..yg nyata bagi SKY..Dajjal bukan monster..kerana ia mmpunyai akal jua seperti kita..wallahualam..tahnks for ask ye cik wana =_=

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@Kodet

betul...sebab tiada sebab untuk mereka memilih yg gagal...kecuali jika zaman sudah terbalik =_=

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@tomatokering :)

sme - sme cik tomato =_=

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@papabear

wallahualam..hanya ALLAH lebih mengetahui kan papabear?..ini hanya secebis dari apa yg perlu diambil iktibar..insyALLAH..

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@Wyna Nubies

sme2..thanks cik wyna..

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@Cikgu Fikri

insyaALLAH..jika kita berusaha dan bertawakal...ya..ada banyak doa menghindarkan doa dari fitnah dajjal..nanti SKY Share oke?

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@masterfaiz.com

hurm..kerana sememangnya hanya akal yang disulami iman yang dapat melawan nafsu..Ia adalah kerana nafsu..bila nafsu beraja dalam diri...apa yang dibawa dajjal..umpama syurga dunia..tmbhn diwaktu itu..manusia penuh kesusahan..(dilihat sebgai orang yg benar atau hero mungkin?) mampukah iman yg senipis bwg menolaknya? ya..hanya ulamak2 yg muktabar dan orang2 yang mempunyai iman yg tinggi mampu mengenal imam mahdi dan menjadi org trawal yg membaiahnya..lalu diikuti oleh umat2 islam seluruhnya..begitu pun..ramai juga yg menolaknya..(moga kita terhindar dari golongan ini..InsyaALLAH).Wallahualam..

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@lavender harum wangi

Luas maknanya? hanya satu tujuannnya..membawa manusia ke arah jalan yg sama dgnnya..iaitu membelakangkan perintah ALLAH..

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@MulutPayau

wslm..sme2 MP..ya.sama- sama..sebab kita akn sntiasa lupa dan lupa..fitrah manusia..

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@cik fara

aminn..=_=

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@Sham

aa..biasa je encik sham..hanya secebis info je..ada ramai algi yg menulis dgn lebih mendalam..insyaALLAH..jika SKY dipanjangkan umur...terima kasih ye kerna sudi membacanya..=_=

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@papabear

wah..yekew? terima kasih banyak papabear..nanti SKY usha ye? terima kasih again..=_=

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@Nurul Shafiqah Mohamad Sobri

yekew? sori2..lau entri2 macam nie..SKY tak tahu nak tulis pendek2 hee...aa..hanya sikit je...berkongsi apa yg patut..huhu..ya..SkY hrap ianya berguna..aminn

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@Encik MamaT
yup sgt kompleks..aa..sebab itu SkY cakap cik mamat mungkin ada info yg ptt SKY tulis..kdg2 SKY nie..terlupa nk msukkan..bila dah relaase entry..baru teringat..huhu..

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@Miecyber

betul tuh bro..neway kita cuma jgn trlalu mengkaji mereka..dan mmg trdpt sgla mcm teori..hanya ambil thu dan knl mereka..jika mngkaji trlalu banyak...kita juga akan terlalai..sgt bijak mereka mnegatur strategi..ALQURAN dan HADIS lebih pnting untuk dikaji kan?..=_=

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@MDHAFiZ.NET

ya..itu tidak dapt disangkal lagi..

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@alienelliz

err..ko nih haha..aku bukan otai la..seriusly..aku penin kenape ko panggil otai..bru start blogging bro...dan aku byk bljar cara blogging dri ko hhehe..thanks ya?

aa..hiburan sgt2 byk..hingga kadg2 nasyid juga boleh jdi melalaikan....hiburan msti ada batasnya...

betul tuh El..ALLAH yg prlu kita tkut..sbb hanya DIA yg lebih berhak keatas hambanya..bukan makhluk....aminn too

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@LinE PuTih LiNe HiTaM

ya..betul tuh bro..

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@epaa chenta

sme2 cik epaa chenta..=_=

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@Syukri Mohtar

yup.sgt2 rmai kan? kita ubah mereka perlahan2..insyaALLAH...smbil kita juga ubh diri kita prlhn2..=_=..slowly is better than never rite?

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@ann

yup..harap2..seluruh umat islam juga..

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@Journey of Youth

thanks JOY..ya sme2 lah kita..=_=

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@Along Usop

sme2...aa..biasala..kdg2 SkY juga terlupa..lumrah manusia..sling mengingatkan..mmbntu untuk refresh rite?

aa..SKY hanya share sdikit info yg patut dishare...pengkaji? tak layak gelaran tu untuk sky..huhuh...ya..aminn...sme2 kita doakan ya..

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@Epul

sme cik epul...ya..sama2 kita berdoa agar iman dikukuhkan..

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@Mohamadazhan hjDesa

wslm..aa..terima kasih...aa..wallahualam..kita doakan mereka sedar dan sama2 kita berusaha menarik mereka kembali..itu sahja jalan..=_= berusaha dan bertawakal..jalan yg terbaik..

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@Yastro

aminn...xpe..sekurang kurangnya bro membaca jugak kan? ..thats nice..=_=

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@мιƨƨ ℓαℓα

amin...dajjal tak ada macam2 jenis..jenis2 yg byk trhasil dri khilaf ulamak..yang nyata prinsipnya satu..cuma pengikut nye yg brmacam jenis..dari pngikutnya juga fitnah dajjal boleh mencapai kita...nauzubillah..moga terhindar..dan iman kita kuat untuk mengahdapinya...

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@~WaNniE~

sme2...amin..harap dimakbulkan..

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@ayulunera

hee..smpt lagi bace yg awl2 ea? hehe..lol..cik ayu cam busy..segan nak ajak :-p

ya..hanya iman dan ilmu dapat melawannya...same2..=_=

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@lagi belajar ngeblog

memang ALLAH melaknatnya...ya..sama2 kita berdoa..amin..aa..ciri pengikutnya dan ciri random dajjal..ciri sebenar dajjal wallahualam..terlalu banyak khilaf pndapat ulamak...

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@Wahida Nasution Thakhrim

ya..SkY perasan akan hal itu..dan sebab itu di"mention" kan diatas..huhu..Islam tidak boleh dipisahakan dari hidup..kerana ianya melengkapkan!..=_=

betul tuu

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@elynadira.ra.ra

lOl..thanks ya..biasa saje cik ely..byk kurang lagi..Oke..later ya?

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@KELI OH KELI

ya..harap2 mudah untuk difahami..sme2

lezaqasandra said... [Reply to comment]

pernah jugak baca pasal ni, minta2 kita semua dilindungi..btw nice info..ngee

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@Liz
yekew? hee..thanks..

zati embong said... [Reply to comment]

teringat d arrivals.sepatutnya d tayangkan di malaysia.betul2 membuka mata.

Mahamahu said... [Reply to comment]

Bagus lah info mcm ni memang byk guna dah juga perlu untuk kita ketahui sebagai umuat Islam...

woot-woot said... [Reply to comment]

aku nak gelak boleh bro ?

bukan aku nak sindir,aku kagum dengan penelitian ko,tapi


kelakar..

nak2 yang komen 1st tu..kah kah kah

Keyrill Eduardo Willeyhem said... [Reply to comment]

wah, berguna jugak nih ... terima kasih untuk info,bro! :) bnyak kena belajar nih ... heheheh ... tngah syok baca panjang lebar tadi ... hahahah! :P

Keyrill Eduardo Willeyhem said... [Reply to comment]

wah, berguna jugak nih ... terima kasih untuk info,bro! :) bnyak kena belajar nih ... heheheh ... tngah syok baca panjang lebar tadi ... hahahah! :P

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@zati embong

Oh..yekew? hehe..that video is good..nice effot by the owner..:-D moga ALLAH memberkatinya..ya..ptt disebarkan..sbb dpt mmberi perignatan =_=..neway info diatas tiada kena mengena dgn video nie..cuma secebis artikel dri pihak lain..dan sky olah dgn pemahaman sky sndri..hehe..thanks sbb sudi baca ye? =_=..

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@MahaMahu

thanks..ya itu yang sebaiknya..huhu =_=

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@woot-woot
hee..tafaddal masykuura =_=..terima ksih..oo nape bro? =_=..boleh trgkan ? hehe =_=

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@Keyrill Eduardo Willeyhem

aa..sky harap begitu jugak..sme =_=..hanya sharing..tak lebih dri itu..oo..thanks sudi bce panjang2 =_=

abuya said... [Reply to comment]

@Chuck

ye betul aku sudah lama mengkaji sejak 1988 lagi...kini umurku sudah 37tahun, baru ada geng macam korang...aku ingat aku dah gila sorang2 eh ishhhh...
tanpa korang siapalah aku... TAKBIRRR

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@Abqariat

hehe..semangat harimau malaya? :-)

petersam said... [Reply to comment]

A good post.

http://www.phenterminehome.com/