Birdies Meh Dengaq Sini, Cek Nak Habaq Mai :-D..Eh.SHOUTBOX Kat Bawah k ♥

pOndOk KeciL adalah tempat SKY menulis apa jua yg terlintas di kepala atau berkongsi info dengan birdies. Ini adalah penulisan SKY sendiri dan "diubah" mengikut pemahaman SKY sendiri. Jika ada info yang SKY ambil tanpa mengubah apa - apa dan mendapat izin dari pemilik, kredit akan diberikan kepadanya. Ruangan komen di pOndOk KeciL adalah "dofollow" jadi rajinkan diri untuk memberi komen cili @ strawberi kepada penulis! =.=". Terima kasih jengah ke pOndOk KeciL. -Send me One Million FREE Guaranteed Visitors -

Saturday, January 29, 2011

Home » » Jelas Sahabat Bukan Sebarang Sahabat..Sayang Semua

Jelas Sahabat Bukan Sebarang Sahabat..Sayang Semua

Salam...
        Hehe...Tajuknye..aduh!.Sekali sekala buat tajuk yang bukan kontroversi boleh jugak kan? muahaha :-p. Apa pun, entri kali ni, bukan mengenai isu - isu berat lagi, mungkin esok atau lusa SkY akan tulis k, bergantung pada masa, sabar ye kepada yang bertanya? =_=, Entri kali ni adalah khas kepada para pengomen yang bersusah payah menjawab memberi idea dan secara automatik menolong SkY dalam mengemas kini pondok kecil. Terima kasih ye? Memang begini cara SkY untuk lebih merapatkan diri dengan para pembaca, kerana pondok kecil ini, tiada gunanya jika tiada korang :-). Moga perubahan pondok kecil iini mampu memuaskan semua pihak..INSYALLAH. Komen korang SkY jadikan rujukan dan hasilnya adalah seperti yang korang lihat sekarang ni. Maaf ye, jika ada yang masih belum berpuas hati, agak susah nak mengikut semua kehendak, tapi setakat ni, ini yang termampu dan SkY akan cuba membaik pulih pondok kecil dari masa ke semasa ye.  

     Ha, pada yang belum tahu, boleh la baca di entri Newbie Susahkan Blogger Senior ye. Ok, cukup pasal hal ini ya? Untuk pengetahuan korang, Tiada lagi lagu di pondok kecil dan SkY akan terus menggunakan default komen blogspot sambil menambahkan fungsi seperti "reply to comment" dan sebagainya. Widget juga SkY dah kurangkan kepada apa yang patut dan akan diubah dari masa ke semasa ok? Ha, yang paling seronok, SkY dah berjaya memaksa pondok kecil ni,"diet!" hehe..dari 150kb ke 131.57kb dan masa loading adalah 14 saat, meningkat dari 28 saat. ALHAMDULILLAH..terima kasih semua ye. Peningkatan mendadak rangking Alexa dan  traffik SkY juga cukup mengejutkan, tak sangka lak dalam masa seminggu ianya mencecah 250 UV sehari.huhu..Sikit kan untuk kawan - kawan SkY yang dah otai ni. Tapi, bagi SkY, ia dah cukup ajaib! =_=. Ok, Untuk menunaikan janji SkY, SkY akan mengulas dan review 3 orang komen terbaik yang SkY terima dan memberikan impak terhadap pondok kecil :-D (Malu sebenarnya nak review nih!)



1) Allianelliz - Hati Batu
SkY sebenarnya segan sikit nak review blog otai nih =_=. Beliau adalah salah sorang yang terawal yang menjadi pembaca di pondok kecil, kalau tak silap SkY waktu tuh, tak cecah 50 pun lagi :-p. SkY suka lepak di blog beliau yang dulunya bernama "Apabila Alien Berblogging" hehe.( Unik oo nama), sebab banyak info dan pendapat beliau yang bernas. Mesti ramai yang dah kenal kan? Untuk pengetahuan korang, beliau telah berpindah rumah ke domain baru! iaitu Hati Batu, rajinkan diri klik link diatas. Sebab ape? korang tak kan rugi pabila ke blog beliau. Isu panas, isu semasa dan penulisan beliau yang catchy dah cukup buat korang melekat di blog HATI BATU ni. Template yang simple, masa loading yang laju, serta pilihan warna yang cerah memang terbaik. Susunan widget mungkin tidak begitu tersusun lagi, kerana baru berpindah, tapi kehebatan blog lama beliau, SkY yakin akan kembali tidak lama lagi..:-) Beliau peramah dan mesra, dan SkY rasa tidak ada apa yang perlu SkY komenkan lagi kerana Blog HATI BATU beliau dah cukup menarik! :-p Ha..beliau ada buat contest, dan entri terbaru beliau pasal JASON MRAZ GAY? betul ke?  jom terjah ramai - ramai lepas ni! hehe..




2) Aduka - Blog Aduka
Ha..Ini dia seorang pemberi komen yang bernas, kritikan yang membina. Seorang yang telah lama dalam dunia blogging, 5 tahun tuu, jadi tidak hairan blog beliau sangat sangat sangat menarik!! SkY rasa tidak perlu SkY cerita pun, blog beliau dah ramai yang kenal hehe. Seorang otai yang cukup sabar dalam menjawab soalan di blognya dengan jawapan yang bernas =_=. Sekali lagi SkY segan nak review lah blog beliau, style sangat kot! pernah tengok Facebook kan?? ha..macam gitulah rupa bentuknya! hehe. Tak percaya? Klik link diatas, sangat stylo dan sangat kena dengan "descriptionnya", blog yang tidak akan membuatkan anda berasa bosan! hehe.. Template yang mesra pengguna, meriah, penulisan yang matang adalah kekuatan blog beliau. Entri - entri dengan tajuk panas usah ditanya, bercambah di blog beliau, nak tips blogging? pun ada, hehe..Pendek kata memang terbaik lah blog beliau, cuma mungkin bagi orang yang pertama kali nak tulis komen tu, pening sedikit sebab kadang - kadang susunan komen untuk FB dan blog tu nampak  mengelirukan, tapi kalau dah biasa, tiada masalah kot hehe itu sahaja (maaf sebab SkY komplen hehe :-p) Nak belajar pasal Dofollow? jengah ke blog beliau sekarang Ok!



3) Cikgu Fiq - Cikgufiq. blogspot.com
Beliau adalah seorang yang merendah diri, tetapi bagi SkY, banyak ilmu pasal blogging boleh dikutip dari beliau. hehe. Beliau masih muda, 20 tahun dan seorang bakal guru, jadi memang gaya penulisan beliau di banglonya sangat baik, senang difahami dan santai. Tidak hairan bilangan pengikut blognya juga agak ramai. Ha..dengan latar belakang buku dan template yang cerah memang sesuai dengan blog cikgu fiq. Masa loading juga memang laju, tak sempat pejam mata kot! hehe. Apa yang menarik di blognya adalah, entri - entri beliau yang jujur dan sentiasa mencari kelainan didalam setiap penerangan entrinya. Tak percaya? baca entri pokemon beliau =_=. Tiada apa yang SkY boleh komen, sebab SkY pun newbies, tapi mungkin cadangan SkY adalah, cikgu fiq boleh optimumkan penggunaan sidebar tuh lagi, baru nampak lebih menarik. hehe (jangan marah terkomen lagi! :-p) Yang lain - lain SkY tabik dengan blog beliau. Ha, hari jadi beliau baru je lepas tu! jom ramai - ramai pergi wish! :-D SkY ucap hepi besday ye cikgu fiq, moga lebih sukses selepas ni :-)


     Ha..selesai sudah SkY review banglo ketiga -tiga otai ni, selepas puas menggodek blog mereka! Mungkin agak ringkas, tapi bagi SkY, tak banyak yang SkY boleh ulas, sebab blog mereka semua memang style dan menarik! Kepada korang yang beri idea haritu, link - link korang semua SkY dah masukkan di LINK EXCHANGE (mungkin ada yang SkY tertarik, terus  masuk dalam RUMAH PUTERI DAN PUTERA HANGAT! hehe) Siap dengan perkataan reward tuu :-D terima kasih diatas pertolongan korang semua, harap tidak berhenti dari menjengah pondok kecil ya..=_= . Salam sayang dari tuan pondok..

p/s hari besday Roomate SkY juga, Osmera! Hepi besday to him too! :-D jom wish dye? hehe...

Great minds discus idea
Middle minds discuss events
AND SMALL MINDS DISCUSS PEOPLE..

92 Kawan suka cOnteng!:

sArAh said... [Reply to comment]

wah.. byk nak kena blaja dari blog ni sbb blog sy x maju2.. huu.. n congrats sbb blog ni da bertambah maju.. ;)

Anonymous said... [Reply to comment]

assalamualaikum
salam kenal
pertama kali ni masuk d Sky

♕ niaa ♔ said... [Reply to comment]

pondok2 :))))

Anati Soki said... [Reply to comment]

jum terjah blog diorang!!! yeaaaah!!!

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@sArAh
aa..=_=..blog SkY pun bese je cik sarah..lolx..duk macam nieh jugak :-D..neway kita sme2 bljr ye..

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@akhangga
Wslm..salam kenal too :-) yekew? thanks..arap2 lepas nie selalu lah eh :-)

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@iz_wany
hehe..tgh men pondok2 ke? :-p

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@ANATI SOKI

ha..jum2 =_=..wsih sme pada yg bru besday tuu ehhe

Unknown said... [Reply to comment]

suke blog yg ringan kb per seconds nya...

selamat berdiet diucapkan...

:)

Anonymous said... [Reply to comment]

aku dh ckp tak yah review..degil tol..haha btw, thanks....hehe =)

wanacesh said... [Reply to comment]

woh kter pnh msuk blog cikgu fiq je yg lain tu x pernah laa,,,ha3 paperpun congrats cek sky,,aa,loading blog nh x lembap lagila,,cpt bcer cpt komen,blh bcer post lain plk,hihi

Aduka said... [Reply to comment]

komen fb tu mengelirukan? adess..
+_____+

sbenarnya aduka cuba2 aje implement layout n apps dari fb.. berbaloi la juga.. rmai org bg expression terkezut bile masuk blog aduka.. n ramai juga yg keliru samada masuk ke blog atau fb.. haha.. maaf, aduka mmg addicted dgn fb suatu masa dulu.. dan sekarang aduka rasa bosan, dan rasa nak tukar layout sedikit masa lagi.. mungkin pertengahan bulan 2 atau awal bulan 3.. apa2pun, terima kasih atas review blog aduka.. bukan senang nak jadi salah satu blogger lama n matang.. perlu belajar dan buka minda terima komen dari blogger2 yang lain.. bila masuk 'kandang' blogging, kita perlu blogging.. bukan social networking.. hehe.. itu pendapat peribadi aduka.. pada blog dan cara penulisan sudah tahu tahap kematangan penulis@pengarang blog tu mcm mane.. btol tak?

teruskan buat review psl blog blogger laen kerana dari teknik ini akan meninggkatkan lagi ranking PR dan Alexa.. seriously.. mahu lebih lagi, adakan contest.. haha..

aduka pn mahu naikkan lagi ranking di PR dan Alexa dgn cara buat contest.. namun dgn masa yg terhad, agak payah sbenarnya..

apa2pun, selamat maju jaya dlm dunia blogging.. niat kena betol oke..

=)

ayulunera said... [Reply to comment]

blog yang alien dengan aduka tu penah visit dulu..memang sempoi dan otai....yang last tu lom penah visit lagi..nak pi la nati...

thanx sky, liskan kat rumah puteri..terharu2....reward tu ape maknenye..??

Admin said... [Reply to comment]

yewp..
together tu yg best..
blogging nei 1network,
kte sme2 bramah msra :)

mknace unlimited said... [Reply to comment]

:) :) :)
bagus aahh tn sky nih
terbaeekkk!!!!

singgah dari mknace unlimited

Unknown said... [Reply to comment]

YA ALLAH!!!!
sorry sbb baru bukak blog..
seharian tak blogging, sbb kepenatan setelah berasak2 dlm train smlm...
tak sgka plak bley terpilih 3 komentar terbaik..
serius terhARU..
tHANKS sGT2....
THanks..
thanks...
thanks...


:)

Ayuni said... [Reply to comment]

dtg dr blog cikgu Fiq! hm, cantik blog nie....

Anonymous said... [Reply to comment]

good job sky. semoga bertambah famous la blog ni ya :)

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@Che Armad
hehehe..Okie..thanks coz give info.:-D

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@alienelliz
ahaha..dah terbuat lol..cane? hehe..ur welkam :-D

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@wanacesh
Oh..ha..lwt2 la blog otai2 tuh hehe..:-D yekew? hee..all thanks to u all hee

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@Aduka
Oo..neway bagi SkY, memang berabloi aduka buat camtuh..so interesting kot..hehe...eh? nak tuka layout da? lolx..bru je nk lyn layout tuh ahaha..xabes godek lagi blog anda...

aa betul3..oo yekew? wah!..another tips!..thanks k =_=

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@ayulunera
hehehe..jom2 lwt sme2 :-p

aa ur welkam..hee..reward? aa..itu untuk orang yang beri idea or support
setiap entry or segmen sky..and ayu slh sorg dripadanya hee :-D

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@ahsfantasy24
heee..betul3 :-D mari2..xperlu sombong2 hehe =_=

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@Mknace

huu..bese je bro..just nak appreciate setiap plwat pondok kecil =_=..kecil je kan..xmcm bloggers lain =_=

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@Cikgu Fikri

yekwew? berasak2 pegi mane tuu? hehe...aa..:-D komen yg anda beri memang bagus..hehe...aa..kecil je pnghargaan yang SkY boleh bgi cikgu fiq.huhu...neway ur welkam...

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@Cikgu Fikri

yekwew? berasak2 pegi mane tuu? hehe...aa..:-D komen yg anda beri memang bagus..hehe...aa..kecil je pnghargaan yang SkY boleh bgi cikgu fiq.huhu...neway ur welkam...

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@Ayuni

yekew? wah...thanks sudi jegnah ke pondok kecil =-=..aa thanks..tapi xsecantik banglo kamu kan? hehe

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@papabear

lOl..famous? insyaALLAH =_=..but SkY xnak aim yg itu..SKY prefer lebih ramai yang beri respon dlm setiap entry dan tlg sebarkan sme2 info..dah cukup baik..hee =_=

iem said... [Reply to comment]

janji loading 2 xlama dah la..
hihi.....

MulutPayau said... [Reply to comment]

Mp pun suka ngan blog Mr. Sky ni..menarik...Mp baru jer bljar 'berblog' ni..so kena intai2 dan masuk rumah orng lama...

Bee said... [Reply to comment]

sky dah ok nih janji jgn serabut dan berat je..hee

F_H said... [Reply to comment]

yop sky.. thanks der..
keep in touch..
kalau de entri.. jgn lupe roger..

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@ieMa ackLes

Hee..Ok:-) SkY akn pastikan hee

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@MulutPayau

yekew? wah..thanks..pondok kecil nih pun baru je lagi =_=..xlama pun n still newbies..kite sme2 blajar ye cik MP hehe

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@puanbee

Yekew? hehe.Oke..i will maintain it =_=

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@LinE PuTih LiNe HiTaM

Ouh..Oke..hee..akn ku roger..hee =_=
keep in touch too =_=

Bee said... [Reply to comment]

okey...bee pun duk jaga maintain kan berat body blog jer tu..

Hanim Mahali said... [Reply to comment]

menarik...blog dah makin slim... maintainkan... ^_^

ayulunera said... [Reply to comment]

ooo....ye ke...time kasih...time kasih...terharu =')
nati kalo senang ayu kasi idea lagi...kekeekk

CIK TOM said... [Reply to comment]

cik tom rs blog ni cun dan kemas...senang je nak load...entry pun menarik..keep it up :)

Amiey White said... [Reply to comment]

mana amiey T________T

Sarah Abadan said... [Reply to comment]

kehkehkeh...dah ringan sikit blog sky...sng sikit nak terbang ke sky cmni...hee... :P

miera said... [Reply to comment]

haha, blog aku kosong je kot.

sArAh said... [Reply to comment]
This comment has been removed by the author.
sArAh said... [Reply to comment]

@Mr. TN_SkY mr sky.. boleh explain sikit x.. camne ek nak wat reply to comment? tq..hehe.. :)

Azliza Mohamed said... [Reply to comment]

sory2, baru ade peluang nk bce...bz sebelum ni..hehe..

um,ok blog ni...sebb mudah nk bca, dn semua2 lahhh..nk gtau byk sgt..pape pun, wish u gdluck ! i pun newbies gk, baru blja aktif dlm sebulan lebihh... ^_^

mie said... [Reply to comment]

selamat mengemas..
eheheee

mizzapple said... [Reply to comment]

wah2! tahniah sky.
dah maju skg. hehe

lady-D said... [Reply to comment]

kite kan sm2 blaja..mane yg boleh dibantu, InsyaAllah akan dibantu..keep on blogging okeh ^__^

Noor Fatin said... [Reply to comment]

salam

blog ni ok la. xberat pn la. senang je loading. hehehe

keep in touch!

TimMie said... [Reply to comment]

Blog Aduka tu sy slalu jugak singgah. template FB tu mmg sgt unik. :) nt nk jenguk2 lagi 2 blog tu pulaklah.hehe..review yg comel. ^^

Bluetooth Headset Supplier said... [Reply to comment]

i like this blog...(^^,)

[Fadzlikhan|Blog][Sharing Is Caring] said... [Reply to comment]

Lawatan sambil belajar "Erti sahabat"...

Dari : Fadzli.Anak.Desa.Zone (F.A.D.Z)

SheNn said... [Reply to comment]

Wahh,da upgrade pondok ye..hihi..bagus2x~

Anonymous said... [Reply to comment]

As salam...berjalan2 dari sahabat blogger...Wah...blog aduka pun ade kat sini...mmg hebat aduka tuu...pendapat die mmg bernas.pengalaman banyak... respect him

Entry terbaru ►Sukan : Chong Wei vs Lin Dan (Terbuka Korea )

SHM said... [Reply to comment]

As salam..salam ziarah...250 uv sehari pon da kire otai gak tuh..:D

Unknown said... [Reply to comment]

hai sky...
apa khabar? wah...dah banyak perubahan kat blog sky...
jeles la pulak...

maaf laa wannie sekarang jarang online sebab internet problem..... :)

Unknown said... [Reply to comment]

hai sky...
apa khabar? wah...dah banyak perubahan kat blog sky...
jeles la pulak...

maaf laa wannie sekarang jarang online sebab internet problem..... :)

Encik MamaT said... [Reply to comment]

betul tu kan... nak berjaya kena tya kepada yang dah berjaya... amik pengajaran.. jangan jadi bodoh sombong...

.:: dieylah :: said... [Reply to comment]

congratez! sky...
maju kan lg...hehe

blog sy x maju2 g nih...
>.<

lavender harum wangi said... [Reply to comment]

yehuu~ lama xkomen2 sini.. dah lama xon9, ni baru dpt singgah~ :D kena diet lagi blog ni, biar smpai bwh 100kb :D

Unknown said... [Reply to comment]

tajuk yg kretif..i like..

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@puanbee
Hee..same la..susah betul nak turunkan berat blog bawah 120 kb nie haha :-D..xpela..aslkn laju loading sudah =_=

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@Hanim Mahali

Hee..Okeh Bos :-D ..salulah mengkritik ok? =_=

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@ayulunera

ahaha..banyak betul terima kasih ayu..aa..kcik je ..huu..itu yg trmmapu..=_=

oke..dialu2kan hehe

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@CIK TOM

Yekew? wah...thanks for da compliment..=_=

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@Amiey White

mana amiey?? waaa..haha..amiey trlpeas entry SkY sebelum nie..xpe2..lepas nie Amiey mesti ade hehe

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@sarah abadan

Hehe..dah name bridies..mesti senang terbang kan? hikhik...:-D

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@bighagenjo

alah..nanti penuh la tuu..idea banyak dlm kepala tuh kan? hee :-D

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@sArAh

Sori sarah..bru trperasan komen..hee :-D...nak buat reply to comment?? aa..susah cket..tpi nanti SKY ajar ye? :-D

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@Dark Chocolate

hehehe..:-D xpe2..still de kekurangan hee..baru lgi kan? :-D aa...sme la kite :-D

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@mie
Hahaha..nice wish~ :-D

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@mizzapple

err.bese2 je cik apple..:-)

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@d_LA

yup2..betul tuu..u too oke?

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@NOOR FATIN

yekew? hope soo..cuma bile ah lebih 130kb..risau gak lah :-D

Oke..

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@TiMmiE

yekew? haha..betul tuh..kompom lame kan nk design template cmtuh =_=...review yg comel? :-D

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@Nurul Shafiqah Mohamad Sobri
i like ur blog too :-D

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@[FaDzLi aNaK dEsA zOnE @ FADZ]

wah..thanks..=_=..maaf ye..tajuk lri cket hehe..

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@SheNn

aa..dah upgrade..tpi still pondok jugak.xleh jdi banglo haha =_=

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@►AdamXis◄

hehe..betul3..da 5 thun beliau berblogging mesti byk pnglman...:-D

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@►AdamXis◄

wslm..hehe..betul3..da 5 thun beliau berblogging mesti byk pnglman...:-D

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@SHM

err..xde lah..cket je tuu =_=

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@~WaNniE~
hai back :-D

aa..thanks =_=..xpe..xleh lwn banglo wannie lagi hehe..

oo..its oke..fokue on ur wedding k? hee :-D

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@Encik MamaT

betul tuh geng..=_=..malu bertanya sesat jalan =_=

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@.:: dieylah ::

baik cik dieylah!:-p aa..mane de..blog kamu dah maju tuu hehe

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@lavender harum wangi

ahaha..cik lavender busy dgn kaki blogger memang ah haha..:-p aa..100kb? wah..susah tuu hehe..insyALLAH akan dicuba hehe

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@Shaheila Malek
eh? hee..thanks :-D

Unknown said... [Reply to comment]

Sorry Tn Sky...lambat reply kat sini bukan ape...ngan pc lame n tenet yg lembab...agak payah aku nak komen kt sini...huhuhu...(kne korban masa yg lama kt sini...:(

btw,bagus buat review blog nih...at least boleh merapatkan ukhwah antara bloggers yg lain...teruskan usaha.

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@Yastro

hehe..tak pe2..tuh la..tenet malaysia nie..bayar mahal..lajunyer seciput..hehe :-D ops.. aa..xpe2..aslkan sudi komen..sky terima kasih byk2 ye hee..sori bro..my blog abeskan mse bro =_=

aa..yup..i'll try do my besh..tq taw..=_=

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

@Yastro

hehe..tak pe2..tuh la..tenet malaysia nie..bayar mahal..lajunyer seciput..hehe :-D ops.. aa..xpe2..aslkan sudi komen..sky terima kasih byk2 ye hee..sori bro..my blog abeskan mse bro =_=

aa..yup..i'll try do my besh..tq taw..=_=

Dr Joaquin Bravo said... [Reply to comment]


Great post and thanks for sharing....