Birdies Meh Dengaq Sini, Cek Nak Habaq Mai :-D..Eh.SHOUTBOX Kat Bawah k ♥

pOndOk KeciL adalah tempat SKY menulis apa jua yg terlintas di kepala atau berkongsi info dengan birdies. Ini adalah penulisan SKY sendiri dan "diubah" mengikut pemahaman SKY sendiri. Jika ada info yang SKY ambil tanpa mengubah apa - apa dan mendapat izin dari pemilik, kredit akan diberikan kepadanya. Ruangan komen di pOndOk KeciL adalah "dofollow" jadi rajinkan diri untuk memberi komen cili @ strawberi kepada penulis! =.=". Terima kasih jengah ke pOndOk KeciL. -Send me One Million FREE Guaranteed Visitors -

Thursday, December 16, 2010

Home » » Konspirasi Yahudi: Kenapa mereka terlalu berkuasa!

Konspirasi Yahudi: Kenapa mereka terlalu berkuasa!

CUBA BAYANGKAN ANAK KITA YANG DIACUKAN SENJATA..

ASSALAMULAIKUM.


         Mungkin isu nie agak selalu kita dengar..dan semua sudah maklum tentang kekejaman bak binatang israel ..tapi ak gagahkan nk tulis jgk.Hari ini seluruh dunia meratap gara-gara Israel. Tentera Zionis terus-menerus mengebOm, menganyang rakyat Palestin. Paling terbaru selepas syaitan-syaitan ini berani menyerang kapal bantuan kemanusiaan yang dianggOtai oleh rakyat negara kita.

         ha..aku ingin berkOngsi dengan pembaca sekelian, siapa sebenarnya Yahudi ini dan mengapa mereka terlalu berkuasa.Kita harus kaji secara akademik, ilmiah untuk mengetahui siapa mereka ini.Pengarah Eksekutif Pusat Penyelidikan dan Kajian Keselamatan Pakistan (CRSS), Dr, Farrukh Saleem sila rujuk ( http://www. masada2000.org./Powerful-Jews.html) mengulas mengenai soal tersebut. Jadikanlah tulisan itu sebagai tatapan dan renungan kita semua - ke mana kita dan ke mana umat Islam harus pergi selepas ini. Dan, siapa yang harus disalahkan?

       Ada 14 juta Yahudi di muka bumi ini; tujuh juta di Amerika,



lima juta di Asia, dua juta di ErOpah dan 100,000 di Afrika. Bagi setiap orang Yahudi ada 100 orang Muslim (1:100). Namun, jika dicampur semua sekali, Yahudi lebih 100 kali berkuasa daripada orang Islam. Mengapa ini berlaku?


WAJAH BANDAR DI PALESTIN SELEPAS PERANG
Siapa mereka?

          Nabi Isa (Jesus of Nazareth) berasal dari kaum Yahudi.(dikecualikan kerana baginda seOrang


pesuruh ALLAH malah dikhianati kaum yahudi sendiri) Albert Einstein, saintis zaman moden paling terkemuka dan disebut oleh majalah Time sebagai 'Manusia Abad ini' ialah seOrang Yahudi; Sigmund Freud ialah bapa psikOanalisis ialah seOrang Yahudi; begitu juga Karl Marx, Paul SamuelsOn dan Milton Friedman.

         Nama –nama seperti Johas Salk, Benjamin Rubin, Gertrude EliOn, Baruch Blumberg, Elie MetchnikOff, Bernard Katz dan ramai lagi mungkin kita tidak berapa kenali tapi mereka ini adalah cendekiawan yahudi yang menghasilkan ciptaan yang sangat mengagumkan. Malah sejak 105 tahun, 15 Dozen Hadiah Nobel dimenangi oleh 14 Juta yahudi sementara hanya tiga yang dimenangi Oleh 1.4 Billion umat ISLAM.

HURM....

          Ditambah lagi, hartawan / jutawan Yahudi juga sangatlah dOminan seperti Ralph Lauren (Polo), Levis Strauss (Levi's Jean), Howard Schultz (Starbuck's), Sergey Brin ( Google), Micheal Dell (Dell Computer), Larry Ellison (Oracle), Donna Karan (DKNY), Irv Robin (Baskin and Robins) dan Bill Rosenberg (Dumpkin Donuts).Mereka juga menguasai media - media hiburan seantreO dunia malah HOLLYWOOD juga dikuasai pelakOn sperti Harrison FOrd, George Burns, Sandra Bullock, Billy Crystals, Woody Allen, Dustin Hoffman, Micheal Douglas, dan Peter Falk semuanya adalah Yahudi. 

         Lagi menarik dan menyakitkan pentadbiran US iaitu WashingtOn DC juga dikuasai mereka dari dalam dengan mempunyai satu pertubuhan lObi yang berkuasa. Ia lebih dikenali sebagai Jawatankuasa Hal Ehwal Awam Amerika Israel (AIPAC) yang berupaya mempengaruhi kOngres meluluskan memuji dan "membuat apa saja" demi israel.William James Sidis dengan IQ 250 - 300 ialah manusia tercerdik adalah seorang Yahudi.

ADAKAH KITA HANYA MAMPU MELAKUKAN INI?

Mengapa umat Islam terlalu lemah?

          Dianggarkan 1,476,233,470 Muslim di atas muka bumi ALLAH ini. Satu billiOn di asia, 400 juta di Afrika, 44 juta di eropah dan 6 juta di Amerika. Setiap seOrang dari 5 manusia adalah orang ISLAM Setiap seOrang Hindu ada dua Orang ISLAM, setiap seOrang Buddha ada dua orang ISLAM dan setiap seorang Yahudi ada beratus orang Islam. Mengapa Orang Islam terlalu lemah?

Jawapannya:       
          Terdapat 57 Negara OIC dan jika dicampur cuma ada kira - kira 500 buah universiti; atau sebuah universiti untuk 3 juta orang islam. AS mempunyai 5758 universiti. Pada 2004, Shanghai Jiao Tong Universiti membuat kajian 'Kedudukan Akademik Universiti-universiti Dunia' dan apa yang menakjubkan tiada satu pun universiti negara islam berada di kedudukan 500. Data yang dikumpul dari UNDP, tahap celik huruf di Negara maju ialah hampir 90 peratus dan 15 negara itu mempunyai kadar 100 peratus celik huruf. Negara majOriti Islam, purata kadar celik huruf ialah sekitar 40 peratus  dan tiada negara pun yang mempunyai 100 peratus celik huruf.

Negara - Negara Islam mempunyai 230 ahli sains bagi setiap sejuta penduduk. Di AS 4,000 per sejuta. Di seluruh negara Arab, penyelidik sepenuh masa ialah 35,000 dan hanya 50 juruteknik per sejuta (berbanding di negara maju 1,000 juruteknik per sejuta). Negara - negara ISLAM hanya membelanjakan 0.2 peratus dari KDNK untuk penyelidikan dan pembangunan (R&D) sebaliknya, di negara maju membelanjakan 5 peratus daripada KDNKnya.

Kesimpulan: Dunia Islam kurang keupayaan untuk menghasilkan ilmu pengetahuan.


          Akhbar harian yang dibaca oleh setiap 1,000 Orang dan jumlah judul buku yang dibaca oleh setiap sejuta Orang adalah hanya menentukan sama ada ilmu pengetahuan disalurkan ke dalam masyarakat atau tidak.Di Pakistan, hanya ada 23 akhbar harian per 1,000 rakyat sementara nisbah di Singapura ialah 360. Di UK, jumlah judul buku per juta orang ialah 2000 sementara di Mesir ialah 20.

Kesimpulan: Dunia Islam gagal menyalurkan ilmu pengetahuan.

RUMAH JUTAWAN ARAB (INI KE YANG DIMAHUKAN?)
          Yang menariknya, jumlah terkumpul KDNK tahunan 57 buah negara ahli OIC ialah di bawah AS$2 trilion. Di Amerika sahaja, menghasilkan barangan dan perkhidmatan bernilai AS$ 12 Trillion manakala China AS$ 8 Trillion.Pengeluar minyak yang kaya, seperti Arab Saudi, Kuwait, Qatar dan UAE secara rangkuman barangan dan perkhidmatan (rata-rata minyak) bernilai AS$500Billion; SepanyOl sahaja menghasilkan barangan dan perkhidmatan bernilai lebih AS$1 Trillion dan Poland AS$489 bilion.


Jadi, mengapa orang Islam tidak berkuasa dan orang Yahudi paling berkuasa?

Jawapan penuhnya ialah: Kurangnya ilmu. Kurangnya pendidikan dan kurangnya pelajaran.

            Ini adalah hasil dari pembacaan yang saya baca dan cuba membuat rumusan yang seringkas mungkin...mungkin ada antara kita yang msih tidak sedar apa maksud semua ini.memang ALLAH sudah menentukan yang kaum yahudi  adalah kaum yang bijaksana..tapi ALLAH juga telah menentukan kita sebagai UMAT ISLAM!..gOlOngan yang diberi penghOrmatan dengan amanah,dan tanggungjawab untuk mengatasi segala kerOsakan yang bagaimana?? Ada pelbagai cara boleh dilakukan tapi dengan syarat umat islam mestilah bangun untuk mmbendung apa yang dilakukan Oleh mereka...jangan pndg enteng isu ini..ingat kita sudah berada di akhir  zaman..Jahat @ nakal mana pun kita, sekurang – kurangnya mempunyai kesedaran apabila membincangkan isu tentang ISLAM!..wallahulam..salam dari saya.. =_=

p/s ade videO2 yang bOLeh kita kOngsi jika saya lihat ade respOn berkaitan isu nieh..=_=








Great minds discus idea
Middle minds discuss events
AND SMALL MINDS DISCUSS PEOPLE.


2 Kawan suka cOnteng!:

lynna heejuzz said... [Reply to comment]

ayam berlari itik berenang,
burung mencuri di sawah padi,
saya datang ni sebab tengah senang,
nak bagi ckit komen kat sini..

hehe..nice entry..
and gd conclusion...

Sukarnya kita nak mara ke depan,
sebab jahilnya kita dalm percubaan..

Bila disuruh merempit laju jer, bila disuruh menuntut ilmu otak beku katanya.. Entahlah..

urut dada, goyang kepala.. :(

Mr.TN_SkY said... [Reply to comment]

Pergi ke jeti membawa sirih
Sy disini say terima kasih terima kasih terima kasih! ahahaah:p

em..btul tue..sikap "xpela ckup la ape yg ada" atau "kita melayu xmmpu la" semakin menular..huhu..ditambah dengan jtuhnyer akhlak muda mudai..hurm..

sme..urut dada,goyang kepala :(